12 december aanvulling - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther leersum - WaarBenJij.nu 12 december aanvulling - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther leersum - WaarBenJij.nu

12 december aanvulling

Blijf op de hoogte en volg Esther

12 December 2012 | Suriname, Paramaribo

om de dag netjes af te maken,
Toen Annet uit bed kwam zijn we naar de lucky twins geweest, een Chinees restaurant op aanraden van Mvr durga de eigenaresse van het app. Het eten was lekker ik had zoetzure varkensvlees met Chinese groenten met knoflook en Annet een wonton soep. Maar wat het meest de aandacht trok waren de gasten, vooral Chinezen die met 10 personen aan een tafel zaten te schransen! Het bedienend personeel bleef maar schalen aanrukken met van alles en nog wat en enorme schalen witte rijst. Tijdens het eten werd er weinig gesproken maar vooral na het eten, wanneer er steeds meer wijnflessen van onder de tafel opengingen werd het een lawaai van jewelste. Een groep Surinamers van zeker 30 personen kwamen keurig in jurk en pak opgedoft en poseerden allemaal voor een enorme blauw opgetuigde kunstboom die met een snoer verbonden was aan het plafond waar de boom rechtstreeks vandaan leek te komen. De groep ging naar een naast gelegen zaal. Ik had wel om een hoekje willen kijken.
Ondertussen werden de Chinezen steeds meer dronken van de wijn. En er is maar 1 ding erger dan een dronken Chinees, dat zijn twee......
Poppie tijd om op te stappen!

• 13 December 2012 - 07:01

Gerda:

Dit doet me denken aan chinees eten op Katendrecht! Daar zaten ook soms hele groepen chinezen met elkaar te eten. Heel wat anders dan de doorsnee nederlander daar op zijn bord kreeg. Razendsnel met stokjes.
    Zoetzuur!!! ik krijg trek en dat om half zeven in de morgen. haha.
    liefs kus voor beiden!

• 13 December 2012 - 14:41

Anita:

Wat zij ik binnen een minuut ben ik weer terug.

Volgens mij komt Annette alweer bijna thuis. Geniet nog even en je leest weer gauw van ons.

Gr. Anita