Deel 3 Florida 28 nov- 1 dec - Reisverslag uit Inverness, Verenigde Staten van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 Florida 28 nov- 1 dec - Reisverslag uit Inverness, Verenigde Staten van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 Florida 28 nov- 1 dec

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 December 2012 | Verenigde Staten, Inverness

Deel 3 Florida 28 nov -1 dec.

De dagen in de hut rijgen zich als zonnige kralen aan elkaar. Altijd wanneer ik hier ben (en anderen die hier geweest zijn zullen dat vast bevestigen) zijn de dagen lang en ook zo om je doet niks en toch heb je soms het gevoel dat je. Een rust dag in moet lassen?! Heel gek. Ik zal bij woensdag beginnen want daar was ik gebleven.
Woensdag was weer een reisdag. Van LA naar Orlando via Houston. Twee prima vluchten met broccolisoeplunch ertussenin. Verder had ik een tas met lekkere dingetjes mee, een fruitsalade en een zak tortilla chips die door het druk verschil in de cabine bijna uit elkaar ploft. Ook een zak nootjes (keuze is altijd fijn) en koekjes. Hoe lang gaat ze vliegen hoor ik een aantal van jullie al vragen jajaja je weet t nooit (het is nu woensdag en meer dan de helft van de tas ligt hier nog op t aanrecht).
Auto uitzoeken een Dodge avenger deze keer (uitgezocht op de kleur prachtig blauw!) en ze rijdt zalig! Om even kwart voor tien loop ik de hut in, via de garagedeuren de kast in en met de sleutels naar binnen. Dan ga ik even bij Connie en Han langs die me met cognac en open armen ontvangen. Ze hebben yoghurtjes, fruit en wijn voor me neergezet! Connie heeft kippensoep gemaakt en dat is heerlijk na zo'n lange dag. Nadat ik later alle tui kussens van mijn bed heb gehaald kan ik naar bed (normaal zou ik erst een duik in het zwembad doen, maar de grote teen test leert me dat het water slechts 70 F graden is (ook afgelezen trouwens), dus veeeeeel te koud.
Donderdag. 
De zon schijnt volop en het wordt overdag zo'n 25 graden. Er is koffie met bij C&H dus sla ik t ontbijt vandaag over (behalve mijn vers uitgeperste sapje, yeah ouders hebben een citruspers!). Dan op naar de publix voor de boodschappen. Heb eigenlijk niet veel nodig want Edje had ook nog een kratje achtergelaten in de owners closet! En een briefje zo lief! (hij was zelf vergeten dat hij het achtergelaten had hahah aha). Verder geniet ik van het weer met een boek in de zon! Wat een feest! Savonds eten bij de kippenboer met C&H want dat is met anderen leuker dan alleen. Mjam wat een feest weer. Na de kippenboer doen we nog een spelletje rummicup en ondanks dat ik er niet echt goed in ben win ik alle potjes hihihi. En dat met hun regels!
Vrijdag. 
Rustige ochtend, beetje op Skype enzo contact gezocht met vriendinnetjes hier en smiddags naar Ocala om te shoppen. Mijn slaapzak gaat met C&H mee naar Nederland dus heb ik ruimte in mijn rugzak. Maar ik kan niet slagen, wel die leuke shirts met gaten in de mouw die ik zo leuk vind, maar met goud bedrukt moewah, niet zo leuk! Dat heb ik soms wel eens dat ik ga shoppen en dan ben ik niet echt in THE mood. Wat verder natuurlijk heel goedkoop is. Koop voor Annet een nieuwe dagrugzak want er zit een gat in de hare nu zo groot dat je je hand er door kan steken, dan heeft een slotje ook niet veel zin meer. Moest trouwens ook een nieuw slotje hebben voor mijn grote rugzak want die hadden de heren/dames douane vernield. En met een briefje erbij kapot in mijn tas terug gedaan? Tja had m dan maar ook weggegooid... Nou ja een nieuwe dus. Toch nog een beetje geslaagd en gekeken voor een ihome voor mijn iPad, morgen pa maar even consulteren...
Gegeten bij Appelbees en savonds lekker met mijn boek op de bank (geen tv). 
Zaterdag
Vanmorgen C&H uitgezwaaid die nu op weg zijn naar een brrrr koud Nederland. Op Skype met Anneke en Annet en verder lekker lezen en slapen in de zon. Ik ben zo verschrikkelijk moe! Dat klinkt misschien gek want ik heb toch al een paar maanden. Niet gewerkt zou je zeggen! Maar ik merk dat altijd maar onderweg, continu indrukken opdoen en in LA in drie dagen ook weer veel rijden en zien, dat mijn batterij even weer opgeladen moet worden en niets is zo lekker om dat hier te doen. Ik hoef hier nergens heen, ik heb al veel gezien dus hoef ik ook niet zo nodig en het kan altijd een andere keer nog wel, zoiets en dat geeft ook wel een beetje rust. Dus ben ik vandaag lekker aan mijn tweede boek begonnen uit Edjes boekenkast en geniet ik van af en toe indommelen en lezen en de zon! 
Savonds ga ik met een prachtige zonsondergang bij crackers etenYeah ! Mijn favoriete tent ter wereld. Het uitzicht is super en ze hebben de alllllllllerlekkerste patat ter wereld en ik heb nu over de hele wereld wel patat gegeten mag ik wel zeggen! Na het eten loop ik naar de Xmas parade in Cristal River waar elke zichzelf respecterende vereniging zich presenteert, ook verschillende kerken en liefdadigheidsinstellingen. Geweldig, 1december en het is hier al volop kerst. De oogst is een stuk of tien candycanes, drie kralen kettingen voor in mijn auto een stuk of wat folders en een bijbel van het nieuwe testament (van een groep kerkgangers die met kruizen over hun schouder in de optocht meeliepen, volgens mij was dat een andere vakantie!). Toch jammer dat ik dit deel al gelezen heb, het oude heb ik nog niet gelezen maar ja een gegeven bijbel.... Dus een nieuwe aanwinst voor pa's (ja dat feest! Met die kruizen)  boekenkast. Voor wie het te snel gaat sorry ben een beetje hyper, na de optocht die afgesloten werd met santa en zijn vrouw terug naar crackers om daar nog meer cola light te drinken (achteraf gratis want refill nog van t eten, schattig!)  maar ja beetje stuiteren van de coffeine. Gelukkig heb ik zelf decaf gekocht.  Nog even naar de wallmarkt voor mijn zusje omdat die het zo leuk vind om savonds te gaan shoppen en nu op de bank met de iPad om blog bij te werken! En ik ben weer bij en blij ook nog maar 4 nachtjes en dan kruip ik heeeel dicht tegen haar aan, mmmmm en ik ga haar twee weken lang niet los laten....

  • 02 December 2012 - 19:59

    Annette:

    Tot heel gauw schatje!

  • 02 December 2012 - 20:06

    Gerda:

    Yoepie Yeah! nog maar 4 nachtjes! Lekker uitrusten. Reizen is héél vermoeiend. Dus goed dat je nu met boek en nog een boek in de zon blijft liggen. Wat moet je nou met kettingen in de auto vroeg ik me af?
    En hoe smaakt een candycane?
    Heel veel plezier in het Surinaamse straks. Liefs Gerda

  • 02 December 2012 - 23:44

    El:

    Lijkt een eeuwigheid geleden maar weet het nog goed: een heke fijne plek om bij te tanken en dan strax maar extra genieten vsn elkaar! Liefs vanuit India

  • 02 December 2012 - 23:44

    El:

    Lijkt een eeuwigheid geleden maar weet het nog goed: een heke fijne plek om bij te tanken en dan strax maar extra genieten vsn elkaar! Liefs vanuit India

  • 02 December 2012 - 23:44

    El:

    Lijkt een eeuwigheid geleden maar weet het nog goed: een heke fijne plek om bij te tanken en dan strax maar extra genieten vsn elkaar! Liefs vanuit India

  • 03 December 2012 - 14:33

    Anita:

    En ja hoor ik ben weer bij.
    Blij dat ik alles weer heb gelezen. Leuke verhalen allemaal.
    Nog 3 dagen en dan zie je Annette.

    Heel veel plezier samen

    gr Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 18816

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: