Deel 3 NewZealand 7-9 nov - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 NewZealand 7-9 nov - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 NewZealand 7-9 nov

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 November 2012 | Nieuw Zeeland, Auckland

Deel 3 Nieuw Zeeland 7- november

Woensdag.
En weer op pad. Dan slaap ik de nacht ervoor toch weer een stuk minder en ben ruim voor de wekker wakker. Nog even een korte Skype met poppie en dan tas inpakken. Extra deze keer een badhanddoek meegenomen van de strand camping in 1770 die was achtergebleven op t strand. En toen stond mijn naam erop. Ik laat ook wel wat achter bij Margret en Anita, mijn tent, matras, koelbox, hamer en verlengsnoer. Ik krijg van Anita  een opvouwbare koel tas dus dat is veel praktischer. En verschrikkelijk roze! Gelukkig alles mast erin, ook mijn laatste beetje rum nog. We bellen nog even naar de autoverhuur en afgeven op het vliegveld kan wel maar kost36 dollar! Dus moet ik naar de stad, wordt Jacqeline gebeld die me daar oppikt en me naar het vliegveld brengt. ( alhoewel ze daar gewoon een shuttle service hebben). Wel leuk om haar nog even te zien en afscheid te nemen. Bij het inchecken vraag ik of er een maaltijd geserveerd wordt want er staat op mijn ticket van niet en toch bijna 5 uur vliegen. Maar dat hangt van je ticket af. Er zijn verschillende categorieën en ik heb "THE works" met eten en entertainment. Ben benieuwd wat de buren hebben....
Ja er zit echt verschil tussen de passagiers. Ik zie dat ik op een lijst sta en kan wijn en andere drankjes krijgen en gebruik maken van de entertainment set. Ook krijg ik eten en mijn buren hebben wortels met tzatziki mee (ook lekker terwijl ik de zalm naar binnen spoel met een wit wijntje) de vlucht verloopt prima en om half 9 landen we in Auckland. Door de douna geen probleem ondanks dat ik heb aangegeven gekampeerd te hebben maar dat was geen probleem (omdat ik mijn tent niet meehad en geen wandelschoenen). Met een handig belsysteem (bel 21 voor mijn hotel) komt een auto me halen en brengt me naar mijn hotel vlak bij het vliegveld. De chauffeur blijkt ook de receptionist te zijn en ik check in en ben nog op tijd om de meest droge kip te bestellen die je je kan voorstellen. Volgens mij heeft dat arme beest nooit een slok water gehad en zelfs met een beetje majo was t arme beest niet te redden. Ik heb wifi op de kamer en duik al vroeg mijn bed in want ik heb het giga koud. (Cairns 31 graden, Auckland 15 graden, brrrr). En als de buren klaar zijn met spelen kan ik ook gaan slapen die ene vlo maar negerend.
Donderdag. 
Ik word wakker van een sms. Doe ff normaal 4 uur snachts! Niet dus, blijkt mijn iPhone ongevoelig voor nieuw Zeeland tijd en past zich niet aan! Fijn dat je me wakker maakt poppie want om 8 uur word ik naar de autoverhuur gebracht. Ooooo als het maar goed gaat met mijn pin, want vanwege 12 uur tijdverschil toch ff spannend. Heb ik de Pin helemaal niet nodig hier! Nee hoor handtekening is genoeg. Omdat ik vanwege de vlucht wijziging mijn autoverhuur ook heb gewijzigd heb ik nu een grotere auto (4deurs) en cruise controle dat is lekker! Ik stap in de auto en ga op weg richting het noorden. Dan houdt de snelweg opeens op en ,kom ik helemaal geen borden meer tegen behalve straatnamen bordjes maar ja geen idee waar ik ben. Gelukkig kom ik mijn grote vriend McD tegen ( even voor oma de Mac Donalds). waar ze heerlijke koffie en een vriendelijke meneer hebben die me verteld dat ik aan de westkant van Auckland zit. Gelukkig is er wifi en kan ik via de kaart opzoeken waar ik ben en hoe ik moet rijden. Dat gaat helemaal goed komen! In plaats van de tol weg pak ik een alternatieve kustroute en terwijl ik dit zit te typen zit ik heerlijk aan t strand (ok bij 18 graden en met een trui aan) en vliegen de meeuwen over... Aan het begin van de middag na de geweldige rit langs t strand kom ik bij Garcey en Kirk aan. T was wel even zoeken maar gevonden. (sommige straten wel weer twee keer gezien!) het ontvangst is meer dan hartelijk en ik voel me meteen thuis bij deze warme heerlijke mensen. Na een rondleiding door het huis waar zij wonen met hun 3 dochters met aanhang en kleinkind de tweejarige baby Kirk gaan we naar snell beach en naar een enorme boom kauri tree die heilig is en enorm groot. We maken er een wandeling en dan gaan we naar een uitkijk alwaar we de eerder gekochte fish (rode poon) en chips verorberen( noem t schransen) het is prachtig weer, het uitzicht is mooi en het gezelschap fantastisch. Kortom heerlijk genieten dus. Terug bij het huis buigen Kirk en ik ons over een te nemen route voor mij en met een klein afzakkertje naar bed.
Vrijdag. 
Een beetje onrustige nacht. Rustig opstaan koffie ontbijt, beetje rommelen en kijken hoe Anna koekjes bakt en versiert. Als baby Kirk slaapt gaan garcey en ik (weer) kampeerspullen halen. Tent, matras stoeltje en verlengsnoer. Toch maar weer kamperen dus. Ik zie mezelf gewoon niet in een hotel. Nog niet. Dus dan maar weer kampeerspullen halen bij elkaar 80 euro net zo duur als 1 nacht hotel! Keuzes!
Smiddags gaan we naar Omaha beach lekker langs t strand lopen en voeten in een koude zee. Baby Kirk is zo schattig wanneer ik tot mijn broekrand aan het water sta en hij tot zijn kruis nat is, lang leve zijn carsluiers!
S'avonds als we de kleine thuis gebracht hebben gaan we eerst naar een bier café in et dorp waar we Tom en Doug ontmoeten. En een paar biertjes doen? Dan naar huis voor de BBq met lam waar ook Doug bij is. We kijken naar twee Graham northon ?shows. En na genoeg wijn naar bed!

  • 11 November 2012 - 19:43

    Anneke:

    Hallo Esther,

    Hier een groet uit het natte en koude Hoofddorp. Heb vandaag je verslagen gelezen en echt genoten. Wat een avonturen. En wat komt je toch hartelijke mensen tegen!
    Vandaag is het Sint Maarten, maar nog geen kindje aan de deur gehad. De SE-week is net geweest, dus lekker nagekeken.
    Enjoy en enjo. Tot over een maand!
    Granneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 18836

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: