Deel 3 Essieswereldreis in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 Essieswereldreis in LA - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 Essieswereldreis in LA

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 November 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Deel 3 LA 24-27 november

Zaterdag middag
Het hotel waar ik de middag mag doorbrengen is super. Ze komen zelfs met water en fruit aanzetten onder de parasol. Het is echt te heet in de zon. Smiddags mag in bij twee gasten, een echtpaar uit nieuwzeeland hun douche gebruiken en word ik nog volgestopt met koffie, kaas, crackers en chippies! Erg lief! Ik rij nog een keer naar de shipwrek bar en zie de groene vlam als de zon onder gaat (het laatste licht als de zon onder gaat). Dan ga ik naar de pizzaria en ben daar de enige gast (blijkbaar eet niemand pizza op zaterdag?een calzone met kip, spinazie, champ, tomaat mjam! 
Ik lever mijn 's scooter in bij t edgewater hotel en mag daar bij de bar wachten totdat ze me komen halen. Oooooo daar is iedereen! Een culturele avond met buffet, traditionele dans en rieten rokjes. veel heen en weer zwaaien met de heupen en de mannen zwaaien met hun benen. Wanneer ze het publiek op het podium gaan uitnodigen loop ik naar receptie en heb mijn auto net gemist maar goed na een kwartier komt ze nog een keer. En word ik afgezet op het vliegveld. Waar ik eerst 55 dollar departure geld moet betalen en dan door de scan. Ooo ik wil echt niet weg (sorry nog dame ik was onredelijk) 
De vlucht was weer geweldig en heb zelfs nog geslapen. 
Zondag
In LA kreeg ik een diepte interview door de douane beambte en werd ik weer verenigd met mijn koffer. Op naar alamo voor de auto (een te gekke ford focus, uitgezocht omdat hij de grootste kofferbak had maar later kwam ik zelfs achter dat ze allerlei leuke technische gismo's heeft. Cruise controle, pliepsbij het achteruit rijden en je bijna iets raakt, nog meer bliepjes als je dreigt iets te vergeten en een open dak! Hihi. (even voor de duidelijkheid geen cabrio maar een schuifdak! Ik vind het al geweldig!) wel weer even wennen aan t rechts rijden en jahoor daar gaan de ruitenwissers weer als ik af wil slaan. Zucht
Maar goed onderweg weer en waar naar toe en wat te doen!? Ik heb echt geen plan of plannen en geen idee eigenlijk waar ik ben. Ik ga eersteen lekker stuk rijden en kom dan bekende namen tegen, dus rij ik opeens door Beverly hills, rodeo drive en santa Monica boulevard. Ik boek een hotel in santa Monica en ga savonds daar ergens een hapje eten. De stad is open en het is het thanks giving weekend. Er wordt gedanst op straat en de winkels zijn overvol. In de I store zijn minstens 50 klanten binnen en even zoveel medewerkers. Kerst in Amerika! 
Savonds terug op de kamer ga ik eindelijk eens verzinnen wat ik hier wil doen. Bedankt voor de tips iedereen!
Maandag
Ik rij eerst sochtends via de pacifis coastal hwy naar Malibu, daar heb ik een mega ontbijt (zie foto op fb) met 4 pannenkoeken met macadamia en cocosnoot. Ik krijg echt maar de helft op echt jammer want t was zalig! Voor mijn collega Ron nog even mijn voeten in de pacific gestopt maar te koud naar mijn smaak (wel vast warmer dan Katwijk aan zee!). Binnendoor rij ik naar Hollywood, sunset blvd, walk of Fame, heb ik onderweg ineens zicht op de Hollywood letters op de berg en rij ik eigenlijk gewoon rondjes gewoon om te kijken. Ik stop ergens langs Hollywood blvd om naar de kapper te gaan en ergens langs sunset blvd te lunchen! Hoera Gay LA! De kapper, de jongens in het restaurant ik zit er middenin! Bijna geen lesbischi te zien. Ze zullen er vast zijn... Na een dag rondjes rijden rij ik via Beverly hills en Bell air terug naar het hotel. Ik zit nog steeds vol van t ontbijt dus koop ik wat fruit en yoghurt. Als tegenwicht!!!
Dinsdag
Kamer leeghalen en op naar Warner bros studio's voor een vip tour! (net zoiets van groot is het kleinste wat er te krijgen is) er rijden veel van die karretjes op het terrein rond en o wat een mazzel en wat een geluk wat we allemaal kunnen zien.  (even tussen de regels door, ik zet het dik aan nu hè?) we rijden langs sets van series en films geen idee! Maar ook wel bekende series. Ze zijn aan t filmen voor the mentalist hebben we even staan kijken, de set van Friends in central perk, een opname van lier girls (of zo iets geen idee) en mijn hoogte top punt het WB museum! Ik ren als eerste naar boven naar het Harry Potter gedeelte! De rest van de groep blijft eerst nog beneden en ik krijg een privé tour. Ik mag zelfs even de sorteer hoed! Op!!! En de stem mompelt in mijn oor: what have we here, mmmmm, where do you belong, en dan Huffelpuf! En de man vraagt en dus ik zeg m Huffelpuf en hij zegt eerlijk en betrouwbaar. Nou ja dat laat ik aan jullie over! Dus was echter wel de! Hoogte punt van mijn dag! Na de tour krijgen we allemaal een foto en ga ik naar THE smokey house Het restaurant van George Clooney (je weet t maar nooit) maar blijkbaar had hij geen honger of mocht hij niet eten ofzo vandaag. Ik heb er zalig geluncht.
Dan op weg naar mijn nieuwe motel. Deze ligt dichter bij het vliegveld waar ik woensdag weer vertrek. (is een andere dan waar ik aankwam)  o wat ben ik blij dat ik deze rit vandaag doe en niet morgen ochtend. Ik ben bijna 3 uur onderweg! Files, omleidingen en avondspits. Ik ben kapot als ik aankom. Ik heb nu een kamer met eigen wc en tv tegenover het bed ipv ernaast (heel onhandig). Ik ga even een stukje lopen om weer even in beweging te zijn en kom langs een organische supermarkt. Daar verkopen ze ook zelf-schep-eten en ik kan me niet beheersen, vegetarische tomatensoep met groenten, een salade met tonijn en een beetje pasta metbrocoli. Mjam! Op de kamer op bed eten bij de tv.  Lekker op zijn Amerikaans. Nog even blog bijwerken en tv kijken en vroeg naar bed want morgen vroeg op want 8 uur de lucht in?! Op naar Florida, op naar DE hut! 

  • 28 November 2012 - 07:25

    Annette:

    Nog 7 nachtjes alleen slapen en dan weer samen, yeah! Welterusten schat!

  • 28 November 2012 - 08:09

    Gerda:

    Hi lieve Esther. Oh wat klinkt dit allemaal leuk... Ik had zo graag die andere helft van die pancakes opgegeten!
    En de set van Friends!! ;-) en huffelpuf. Betrouwbaar en eerlijk. wie had ooit anders gedacht.
    Goede reis naar de hut.
    Veel plezier in Florida. Veel liefs en kus Gerda

  • 03 December 2012 - 14:24

    Anita:

    En ineens ben ik al in LA-leesvoer.
    Gaat goed! Nog 2 te gaan en ik ben weer bij.
    Jammer dat je George Clooney niet hebt ontmoet, maar ja je kan niet alles hebben.
    Volgens mij vermaak je je opperbest!

    Gr Anita

  • 03 December 2012 - 14:25

    Anita:

    Haha ik lees sneller dan ik dacht, ben al bijna bij, nog 1 te gaan

    gr anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 18816

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: