Deel 3 Cook Islands - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 Cook Islands - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 Cook Islands

Blijf op de hoogte en volg Esther

22 November 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Deel 3 Cook island 18 -  november

Zondag
Lekker uitgeslapen, voor zover. Nog even met kirt jr gespeeld, Skype ouders en Annet en ontbeten. Voordat ik het weet heb ik nog slechts een half uur om mijn tas in te pakken en afscheid te nemen. Ja dat heb je wel eens. Gelukkig ben ik op tijd, zelfs om na 5 min de auto weer om te draaien en mijn knalroze koeltas te halen die ik ik de rush vergeten ben. In ruim een uur ben ik bij de auto verhuur en dus ruim op tijd bij het vliegveld. De vlucht verloopt ook voorspoedig en wanneer ik het vliegtuig uit stap slaat de heerlijke warmte me tegemoed. Wat een verademing! Goed door de paspoort controle en mijn tas is er ook. Er staat een damemij op te wachten die mij naar mijn app zal brengen. Dan vertelt ze mij dat ik geupgrade ben. Aangekomen zie ik een waanzinnige villa voor 8 personen en een privé zwembad! Wauw! Ik durf mijn tas niet echt uit te pakken totdat ik morgen de dame van de receptie aan de telefoon heb gehad! 4 slaapkamers, twee bad kamers, een joekel van een keuken, woonkamer tuin en zwembad. Wasmachine alles erop en eraan... Ik kies de slaapkamer to de grootste badkamer en val heerlijk in slaap.
Zondag! 
Omdat ik gisteren door de datumgrens gevlogen ben is het weer zondag! Grappug! Er staat een enorme mand met eten op tafel voor t ontbijt. (ze verwachtte waarschijnlijk een gezin of zo, hier kan ik een week van eten) En dan belt de dame van de receptie, jahoor het huis is voor jou! (ze dacht dat ik met zijn tweeën zou zijn en omdat er veel gezinnen in de lodge zaten wilde ze me/ons privacy geven, nou die heb ik geweldig!) ze maakte zich nog wel zorgen of ik het niet eng vond? Wel nee meid, komt helemaal goed! En onwijs bedankt!
Dan ga ik de deur uit, op 200 m is er een duikshop en ik regel wat duiken (dankzij de gulle sponsoring vanpa en ma). Dan loop ik nog 100 m verder en daar huur ik een scooter voor de week. Beetje vervoer is hier wel handig. Ik moet wel eerst even mijn scooter examen afleggen door de straat heen en weer te rijden?! Ik krijg een tijdelijk rijbewijs om morgen op het politieburo dat om te laten zetten in een echte! (pure geldklopperij) wat een giller! Maar goed geslaagd dus en op naar de supermarkt ong 20 min met de brommer, is die dicht (o ja zondag) en dus op naar de benzinepomp die wel open is en goed gesorteerd (van de zelfde supermarktketen trouwens). Ik haal het hoognodige en op weer naar de hut. Ik spendeer de middag aan t zwembad, word gestoken door een wesp in mijn knieholte en besluit te gaan snorkelen aan t strand wat to de straat is waar ik woon. Het snorkelen is al fantastisch ik zie trompetvissen, unichorn vissen (sorry Wouter ik leer alleen de Engelse benaming, zoek het maar op op internet) papegaai vissen, butterfly fish en nog veel meer! 
Dan weer terug naar de hut om internet te regelen zodat Annet mijn tel van het huis krijgt! Wat een gedoe! Maar het is gelukt en dat ik daardoor de zonsondergang gemist heb is niet erg. Savonds even met Anne gesproken, heerlijk!
Ook nog een kaarsje voor pa de Nobel aangestoken, waar hij ook is, dat het bier maar mag smaken! In gedachte bij inkie en haar familie....
Maandag
Eerst maar naar de supermarkt. O nee naar t politie buro rijbewijs (grijns) regelen (20 dollar). Er staat een flinke rij! Grappenmakers! Maar goed de supermarkt dus en dan ergens een verse kop koffie. De poolman en tuinman zijn druk bezig als ik thuis kom en ik maak een fruit lunch klaar van de spullen uit de ontbijt mand (paw paw met banaan). En om 12.30 ben ik bij de duikshop. We duiken met zijn tweeën vandaag en een instructeur. Lekker easy going. En o wat zien we veel slakken (naakt slakken, eenhoorn vissen, murene, trompetvissen, papegaai vissen en nog veel meer) de andere persoon had een camera mee dus ik heb weer wat foto's gescored! Een prachtige zonsondergang (een dame was baantjes aan t zwemmen dus ik dacht je er gewoon bij poppie!). Ik had een BBq in gedachten vandaag totdat ik m open deed (getverdegetver) dan maar in de pan, hee geen gas?! Hoe kan dat nou weer, o een gas fles die je eerst even open moet draaien! Tja ook een villa blijft behelpen....
Ik  doe een goede poging buiten te eten (hè daar is de kat van de buren ook weer, die komt alleen als ik zit te eten....) maar er zijn te veel steek vliegen en dus neem ik mijn bord maar mee naar binnen (trouwens na de kakkerlak moord van gister zit ik savonds toch niet heel rustig meer buiten, brrrr wat een nare beesten...)
Dus hup naar binnen, nou ja ik wil toch vroeg naar bed o poppie belt nog hoera! Slaap lekker wereld!
Dinsdag 
Vroeg op (toch weer voor de wekker wakker) koffie, toast en tas pakken want vandaag doe ik de ochtend duik. Ik loop naar de duik shop. We duiken vandaag met 5 plus Kris (dive master) 2 hebben net hun ow (open water lees beginners) gehaald en als ik hen zie worstelen weet ik hoe ver ik al gevorderd ben. Goed voor mijn zelfvertrouwen! Weer haal ik er een kilo af, ben erg aan t klooien met mijn lood en ben nu op mijn gemak aan het uitzoeken hoeveel ik mee moet. De duik is weer super 2 soorten Lionel fish, een murene een zeekomkommertje op mijn hand gehad (hou ik eigenlijk niet zo van beestjes aanraken, ik wil alleen kijken!) kortom een prachtige duik. We duiken vandaag aan de noord kant van het eiland en veel paddestoel achtige koralen. Groot en  divers. Ik vind de duiksite mooier dan gister. We zwemmen naar het anker dat in 18zoveel is achter gebleven en zwemmen weer rustig terug. Ik heb een duiktijd van 60 min voor mij een nieuw record.
We varen weer terg naar de haven hebben een oppervlakte tijd van een uur (altijd tussen twee duiken) en we drinken water en eten kokosnoot (hoe bounty wil je het hebben?) .
De tweede duik is in de buurt en heet coral garden (koraal tuin) en er is werkelijk geen stukje zand te vinden! Fantastisch. Ik zie een kleine murene en twee garnaaltjes zwart met witte spikkels (Wout? Enig idee.?) en tadaaaa we zien een schildpad! Wauw. We nemen echt de tijd om te kijken! Fantastisch wat blijft dat toch een bijzonder gezicht, hoeveel ik er al ook gezien heb! Het is weer een geweldige duik. Na 45 min moeten we eruit ivm decompressie. Grote grijns op mijn gezicht als we weer boven komen. WAUW!
Terug bij de duik shop is er weer fruit en nog meer kokosnoot. Ik ga terug naar mijn hut en ga ergens lunchen nadat ik ergens een nieuw paar slippers gekocht heb, de mijne zijn echt overleden. Smiddags lekker bij het zwembad met de kipjes, geitjes en de poes van de buren. De hut staat tussen de huizen van de eiland bewoners. En dus lopen hier de kipjes over het gazon. Ik hou dus maar wel mijn deur dicht zodat ze niet op mijn bed gaan zitten... En ik moet eens een goed gesprek met die haan, zodat hij niet elke keer midden in de nacht victorie kukelt terwijl wij nog een paar uur te gaan hebben (istienouhelemaalvanderattenbesnuffeld£$!]?*>|?.\££*)
Na een heerlijke middag moet ik op tijd weer naar binnen anders word ik echt opgevreten door minimugjes, steekvliegen en andere bultveroorzakende beesten. Als ik op mijn ligstoel lig, heb ik zo'n spiraal onder mijn stoel branden om beesten af te weren. Mijn benen jeuken continu om gek van te worden! Maar een kleine prijs te betalen om te genieten van de zon, zee, zwembad en had ik al zon gezegd......

  • 22 November 2012 - 07:38

    Annette:

    hoe Bounty wil je het hebben? nou eigenlijk het liefst kokos met pure chocola hihihi

  • 23 November 2012 - 19:02

    Anita:

    Wat fantastisch toch allemaal weer. En wat geweldig dat je van die prachtige duiken maakt. WOH!
    Heerlijk genieten.
    Gr Anita

  • 24 November 2012 - 07:35

    Gerardien:

    Hee Es, wat geweldig dat je daar zit. Je bent echt goed bezig! Een aantal jaren ook in New Zeeland geweest. Wat een relaxte wereld daar. Leuk he dat ik zo laat reageer. Ik ontdek af en toe dingen op het internet, zomaar een blog van jou. Kijk even of ik derest van je verhaal ook kan vinden. Geniet met volle teugen, maar die waarschuwing heb je denk ik niet nodig. Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 18816

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: