Deel 1 Afrika week 1 vrijwilligerswerk in Botswana - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 1 Afrika week 1 vrijwilligerswerk in Botswana - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 1 Afrika week 1 vrijwilligerswerk in Botswana

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 September 2012 | Zuid-Afrika, Botswana

Hallo allemaal, terug uit Afrika en nu op Lesbos. Ik ga een verslag schrijven van mijn belevenissen in KwaTuli waar ik 4 weken geweest ben. Ik zal van elke week een verslag schrijven. De reis naar Botswana was lang maar voorspoedig. Via een vlotte overstap naarJohannesburg en na een paar uur de overstap naar Polokwane. Daar werd ik met nog 4 anderen opgehaald en naar de Botswaanse grens gebracht. Aan de andere kant van de grens werden we opgevangen door Laury. Zij bracht ons en toen was het al rond 17.00 vrijdag middag naar Koro camp gereden (onderweg al moeten stoppen voor overstekende olifanten!) ik zit i een tent met de Italiaanse Helena. Er zijn 30 vrijwilligers in het kamp, veel Fransen en leeftijd tussen de 15-21 jaar. Er zijn twee wat oudere jongens een nl en een Noor en daar trek ik veel mee op. In het weekend maken we een wandeltocht door de droge rivierbedding en zondag is een dag van rust. Kan ik mooi bijkomen van de lange reis en het kamp eens mooi bekijken. Het kamp ligt aan de limpopo rivier of daar een vertakking van energie wonen een aantal krokodillen in waaronder big George een knaap van wel 6 m! Het kamp ligt op een soort eilandje en om het kamp lopen de impala's en snachts ook olifanten en hyena's en wat al nog meer. Het is nog erg koud s'avonds en snachts want het is nog volop winter (droog en overdag prachtig weer maar s'avonds koud.) Op maandag begint de werkweek. 6 uur op, prachtige zonsopgang ontbijten en om7.30 beginnen. We klimmen in mashatu bomen om bladeren voor de kudu's te plukken omdat er te weinig eten is. S'middags zitten we in de hide out mama tumi om in kaart te brengen welke dieren er in het 5000 ha gebied rondlopen en vliegen. Ja ook vogelen dus! De volgende dag gaan we op zoek naar sporen van roofdieren, zoals luipaard en hyena. Ik loop hier rg veel. Zelfs bijna tegen een kudde olifanten aan! 'smiddags gaan we cactussen weghalen. Die nemen zoveel water opdat andere planten dood gaan en dus dieren niet te eten hebben. We slopen de cactus en laten m drogen. Woensdag ochtend begin ik met een vogel cursus en maak ik kennis met een van de eigenaren dr. Helena Fitchat. Een prachtig bevlogen mens. S'middags kunnen we niet weg van Islands camp en gaan we birdwatch doen daar in de omgeving samen met Laury. Donderdag ochtend heb ik een bird observatie met een andere groep en smiddags voorsla en want we blijven vannacht in een hide out bij elephant spring. We treffen t niet want er ligt een dode olifantenbaby die echt stinkt en dus zien we op een spotted hyena na geen wildlife. Wel vlak voordat ik ga slapen eenn vallende ster en zo hts ds. Wakker worden met de mooiste zonsopgang geweldig. Vrijdag uitslapen en smiddags gaan we cactussen verbranden die al opgedroogd zijn. En zo zit mijn eerste week in het kamp er op. Volgende keer meer over de tweede week.knuffel S

  • 24 September 2012 - 09:28

    Annette:

    Hallo Lief,

    Goed dat je een andere blog hebt opgezet, al blijft het jammer dat de andere daardoor niet a.h.w. doorloopt.

    Verhalen heb ik uiteraard al gehoord, maar fijn om terug te kunnen lezen, want er viel in Lesbos heel veel te vertellen en foto's te bekijken.

    Heel veel globetrotter plezier de komende maanden en je weet het, ik ben bij je, waar je ook gaat ;)

    Kusss je A

  • 24 September 2012 - 09:37

    Tirzah:

    Hoi sis.
    Nou, ik heb me ook aangemeld hoor om je te volgen. Komen wij ook nog is ergens ;).
    Leuk om te lezen wat je beleeft.
    Hier is het koud, nat en herfst. Geniet!! :)
    Kus lieverd <3 xxx

  • 25 September 2012 - 19:26

    Mickey:

    Natuurlijk ben ik ook aangemeld!! En nu ga ik even lekker bijlezen... Geniet, dan doe ik dat vanaf hier met je mee!

    xx Niggie, Mick

  • 30 September 2012 - 10:18

    Gerda:

    Hi Esther, ik ben begonnen met lezen. Nu na twee verslagen krijg ik beeld hoe het er uit zag in Afrika. Heel erg leuk je beeldende verslag te lezen. Liefs Gerda

  • 30 September 2012 - 10:18

    Gerda:

    Hi Esther, ik ben begonnen met lezen. Nu na twee verslagen krijg ik beeld hoe het er uit zag in Afrika. Heel erg leuk je beeldende verslag te lezen. Liefs Gerda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 18838

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: