deel 1 Afrika week 4 Botswana - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Esther leersum - WaarBenJij.nu deel 1 Afrika week 4 Botswana - Reisverslag uit Botswana, Zuid-Afrika van Esther leersum - WaarBenJij.nu

deel 1 Afrika week 4 Botswana

Blijf op de hoogte en volg Esther

25 Augustus 2012 | Zuid-Afrika, Botswana

Deel 1 Afrika week 4 Botswana

Het is weer zaterdag en vandaag gaan we voor t weekend naar Selabi Phikwe een stad ongeveer 3 uur rijden van t kamp. Ede stad doet me nogal Amerikaans aan met mall's en grote winkels. Maar ook kleine Chinese winkels waar ik een paar goedkope dichte schoenen koop omdat ik 's avonds niet meet op mijn slippers in t ka p mag lopen. Het wordt zo warm dat nu ook de slangen en schorpioenen tevoorschijn komen. Dus blote tenen is uit den boze. Verder is het stadje niet veel soeps. Ik koop er nog twee flessen rum voor de laatste weken en dan gaan we terug naar t motel. We gaan eerst zwemmen in t alweer ijskoude zwembad en na een heerlijke douche en een korte Skype met Annet gaan we wat eten in het restaurant. Daarna drink ik een borrel met Ali in de bar onder het genot van een goed gesprek. Om 23 u vind ik t mooi geweest en terwijl t grut zich vermaakt met drank en het zwembad Skype ik lekker met mijn ouders, tirs en Annet heerlijk elkaar weer te zien en te spreken.   Daarna omdat het te lawaaierig is kijk ik een paar filmpjes op tv en als t grut om 2 uur gaat slapen kan ik ook een oog dicht doen. De volgende ochtend (ik ben natuurlijk alweer vroeg op) heeft t grut moeite met opstaan en t duurt dan ook een eeuwigheid voordat iedereen klaar is en ontbeten heeft. We maken ook nog een deel kerk en zondagsschool mee. We zijn pas 16.15 terug bij t kamp en na een rustige avond met kampvuur en een leuk gesprek is het weer heerlijk slapen in mijn tentje.
Op maandagmorgen vertrekken er 9 deelnemers. Deze week is de grote uittocht (laatste week zomervakantie). Daarna met Raz predator sporen zoeken en wezien er heel veel verschillende dat is wel gaaf. Ook een kill (een gnoe die nog erg stinkt) maar wel met veel sporen eromheen. 'S middags topkoppie observatie een spectaculair uitzicht op een koppie vlak bij tophouse waar Helena woont. Olifanten en zeebra's en een grote groep bavianen. Ik heb echt genoeg van meatless monday en uit protest bak ik een aantal eieren voor bij mijn rijst met kaas, lijkt t toch nog iets.
Op dinsdag mag ik weer mee naar Limpopo lipada. Deze keer geen wilde honden wel rhino's giraffen, zeebra's waterbokken en 2 enorme crocks. Mijn benen liggen open van het lopen door de doornstruiken. Het is helaas te koud om te zwemmen dus gaan we vroeg weg. We zijn met een busje dat veel minder comfortabel zit dan de jeep, ik kan mijn benen echt niet kwijt. Gebroken kom ik aan in t kamp waar ik snel mijn spullen moet pakken voor de sleepout. Heerlijk een tijd alleen naar de waterplaats bij mammatumi zitten kijken, slechts 4 uur geslapen. Prachtige zonsopgang en 's morgens sleep out.  Smiddags mijn project afgemaakt op de laptop en s avonds zijn we met een klein groepje meiden. Een weldadige rust
Donderdag is mijn laatste dag. 'S morgens begonnen met tophide waarin we echt alles gezien hebben zelfs giraffen! Helena en Judy die persoonlijk afscheid van me komen nemen en smiddags het laatste stuk achter de computer. Inpakken en slapen.
Vrijdagochtend een date met Ali voor mijn laatste ochtend zonsopgang en koffie ritueel. Heerlijke rust. Veel vogels nog gezien. Ik neem afscheid van Koro camp en ga mijn volgende avontuur tegemoet. Dat is ook een fijn gevoel dat ik nog niet uit Afrika weghoef. Sophie rijdt ons naar de grens en voorspoedig passeren we beide overgangen. In Polokwane aangekomen neem ik afscheid van mijn mede reizigers en huur ik een auto om naar het Krugerpark te rijden. Na wat oponthoud door wegwerkzaamheden kom ik om 17.00 bij de gate aan. Helaas ligt het systeem eruit dus kunnen ze niets voor me doen. Ik ga op zoek naar een slaap lek en kom bij Elephant walk terecht een vriendelijk backpackers hotel met tuinen en een prima kamer. Ik heb eten mee (gehaald in de supermarkt bij Polokwane) en dat eet ik op mijn gemak op en ga lekker douchen en naar bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 18829

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: