deel 3 Australië, Cairns 3-6 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther leersum - WaarBenJij.nu deel 3 Australië, Cairns 3-6 november - Reisverslag uit Cairns, Australië van Esther leersum - WaarBenJij.nu

deel 3 Australië, Cairns 3-6 november

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 November 2012 | Australië, Cairns

Deel 3 autorit door Australië 3-6 november Cairns

Zaterdag.
Na het warme ontvangst van gister weer vroeg wakker en ontbijtje. Jacqeline is ook al vroeg op en dus zijn we ruim op tijd en dus als eerste om ons aan te melden bij de haven. Ruim tijd nog voor een bakkie en dan melden bij de boot. R zijn 10 duikers en 2 dive masters. Ik zit bij Ty.alles invullen koffie met en dan pakken passen. Ik besluit alleen een stingersuit aan te trekken een dun iets (soort tweede huid) die beschermd tegen kwallen. Hoef ik ook maar 9 kilo mee is ook wel eens fijn. En ik kan me fantastisch bewegen. Ik maar vandaag dRie duiken. Ik word (helaas) gekoppeld aan een man die ook wil fotograferen onderwater. Nadeel is dat je altijd op ze moet wachten en met veel stroming kost dat veel kracht en dus zuurstof. De eerste duik gaan we 22m en max 40 min. We zien barracuda's grote schelpen, mooie koralen en zoveel verschillende vissen. Het is prachtig. Niet zo mooi als de whitsundays en de yongala maar nog steeds prachtig. Na een korte pauze 30 min hebben we de tweede duik op 18 m en zien we een blauw Es' ikke de lagoon rog die zich helemaal bol maakt en een grote groene vis met dikke lippen.deze vis is gek van aaien en komt steeds onze kant op. Ook zien we heel veel verschillende zeekomkommers en een nudybrach een naaktslak. En natuurlijk vele anemoon vissen heel veel met kleintjes... Schatttig! Een stuk verderop is een enorm stuk koraal door Jesse twee jaar geleden omvergeblazen en als iedereen wegzwemd zie ik 50 cm van mijn gezicht een groene murene... Wat een enge koppen hebben die toch.. Terug op de boot een fantastische lunch in de zon om ff op te warmen en dan voor de laatste duik op 14 m het water in.nu zitten we meer op het rif en we zien zo veel vissen dat ik gewoon niet meer weet waar ik kijken moet. Bijzonder nog de unichorn fish.(eenhoorn vis). Terug krijgen we nog fruit en kaas en crackers en varen we terug naar de wal. Daar staat Jacqueline alweer op me te wachten en lopen we nog een marktje over en terug naar de auto. Gaan op zoek naar broccoli (wat heb ik daar behoefte aan) en eten thuis een pasta met broccoli en salade. (een heerlijke vegahap). Alhoewel ik best moe ben zit ik nog ff achter de compu en lees nog een stuk zodat ik boven mijn iPad in slaap val.
Zondag. 
Het was de bedoeling uit te slapen maar helaas weer om 5.30 wakker. Dus lekker rustig aan met koffie, yoghurt en een croissant. Na ons gevoel uren kijken we elkaar aan en met een laten we maar wat gaan doen anders is de dag al voorbij staan we op en wanneer ik op de klok kijk is het pas kwart over acht... Ja de dagen duren hier lang...
Maar goed dan stappen we in de auto en gaan op weg naar Port Douglas een mooie route langs de kust met een prachtig blauwgroene oceaan. Port Douglas' is een typisch kustplaatsje met op zondag een grappig marktje, alwaar we heerlijke koffie drinken en langs allerlei nonzin rommeltjes lopen. Een mevrouw wil me een zwart witte soepjurk verkopen maar ik voel me nog geen koe en carnaval duurt nog even... Voor de rest is het weer troep.leuk er even overheen gelopen te hebben. De lunch gebruiken we aan het wagen in THE tin shed. Een soort clubhuis waar je zalig kan lunchen. En we zijn op tijd want een kwartier later is er geen tafel meer te krijgen. Dan stappen we weer in de auto en rijden we nog iets verder naar t noorden naar Daintree river waar we de boot van 14.15 pakken voor een rondvaart. Omdat Jacqueline bij het VVV heeft gewerkt hebben we gratis kaarten. Mazzel! We krijgen koffie/thee of limonade en kokoskoekjes voor mee op de boot. De rivier is breed en we struinen de zijkanten af op zoek naar krokodillen. En gelukkig ligt er een op het eiland in een zijkreek. Wel gaaf zo'n beest heel dichtbij in t wild. We zien ook nog een frogbird, een nest in een boomstam in het water en de parachute spin die een horizontaal web weeft. Het levert weermooie plaatjes op. Op de terugweg belt Margret dat ze ook in aantocht is en na de fish en chips met salade rij ikachter Margret aan de berg over naar haar huis. Behalve twee hondjes is er verder niemand en met een goed glas wijn brengen we de avond gezellig kletsend door. Ik krijg een kamer voor mezelf in een bijgebouw waar ook haar zoon en zijn vrouw woont maar wel met een eigen ingang. Groot bed en ik val als een blok in slaap.
Maandag. Eerst even een heerlijke Skype met Annet fijn hoor wifi en weer aangesloten zijn op een netwerk. Dan na koffie 's yoghurt met verse zoete mango in de auto om met Margret een tour te maken. We gaan eerst naar de koffieplantage voor een zalige koffie met. Ze hebben ook een witte kuifpapagaai die graag op je schouder zit, maar dat laat ik graag aan Margret over. Na de koffie en een bezoek aan de zeer exclusieve toilet ruimte met waterpartij en al rijden we verder richting Mareeba. We doen een bezoek aan t historisch museum en na weer in de auto gezeten te hebben een bezoek aan lake Tinaroo die ontstaan is na het bouwen van een dam die we ook bezocht hebben. We gedragen ons als echte toeristen. Fototoestel in de hand en lekker Jappen! (= kijken, foto Maken en weer verder rijden). dan komen we langs cheese en chocolat iets waar ik al meerre bilboards van gezien en en de combi intrigeert me! Maar het zijn gewoon twee winkels ineen en we stappen weer in de auto en stoppen bij een curtain fig tree. Een vijg begint als een parasiet in een andere boom. De wortels groeien naar de grond. De andere boomstikt en sterft. Het bijzondere van deze vijg is dat hij scheef is gegroeid en dat de wortels al een groot gordijn naar beneden komen. Het is een speciale plek voor de aborigionals. we lunchen bij een kleine waterval en na een echte lam pie rijden we naar atherton waar ze een kristal groet hebben gebouwd onder een winkel en daar staat een enorm paars geval (naam vergeten) van die anderhalfkeer mijn lengte heeft en minstens zo breed is. Groot en zwaar dus. En zeer blingbling. Dan rijden we weer terug en na een gezellige borrel, kook ik voor ons roerbak met groenten uit de tuin en hebben we een gezellige avond. 
Dinsdag
Vandaag besluit ik tot een rustdag. Ik slaap wel tot 6.30 wanneer ik wakker word van de regen. Hoera het regent! Iedereen is hier blij! hoe anders als bij ons. Ik ben lekker aan t rommelen. Wassen. Papieren uitzoeken en om 10 uur koffie met de zusjes. Heel gezellig. Dan gaat Anita de stad in en ga ik mee. Ze wil me graag nog verschillende dingen laten zien (uitkijk, dam, stuwmeer) maar helaas overal geblokkeerde wegen en kunnen we nergens door. We hebben echt een net niet dag! Dan gaan we naar een soort gamma en kopen een bijl jaja gevaarlijke dames! En hebben een lunch bij een kippen equivalent va mc Donalds maar dan veel lekkerder! Terug bij het huis heb een hilarische rit op de grasmaaier, jawel op zo'n scootmobiel met messen en gier ik de tuin door! Wat een feest! Ik wied en spit nog een tuinbed heerlijk en dan is het alweer wijntjes tijd! De dagen vliegen om! Morgen alweer op pad naar nieuwe oorden.op naar NieuwZeeland.

  • 08 November 2012 - 20:36

    Joke:

    Zo net een dikke anderhalf uur je verslagen bijgelezen, huis voor mezelf, rust en tijd hiervoor. Wat zie je en maak je veel mee fantastisch, lekker genieten. Hier alles goed, weekendje Antwerpen geweest erg leuk. Momenteel wat minder aan het werk, ook leuk, even wat overuren wegwerken. Weer bezig met klussen in huis, heb hierin weer aardig de smaak te pakken.
    Geniet ze nog lekker, heel veel lieve groetjes joke

  • 09 November 2012 - 01:36

    Esther Van Leersum:

    Lieve joke, ja daar is het weer de tijd voor bij jullie! Ik ben nu in nieuw Zeeland bij vrienden van Annet, morgen weer op pad. Geniet van rust en ruimte. Liefs S

  • 09 November 2012 - 01:36

    Esther Van Leersum:

    Lieve joke, ja daar is het weer de tijd voor bij jullie! Ik ben nu in nieuw Zeeland bij vrienden van Annet, morgen weer op pad. Geniet van rust en ruimte. Liefs S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 18830

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: