deel 3 Australië Brisbane naar Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Esther leersum - WaarBenJij.nu deel 3 Australië Brisbane naar Noosa - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Esther leersum - WaarBenJij.nu

deel 3 Australië Brisbane naar Noosa

Blijf op de hoogte en volg Esther

26 Oktober 2012 | Australië, Noosaville

Deel 3 autorit door Australië 20-24 oktober van Brisbane naar Noosa 

 Zaterdag. Vanwege het uur tijdsverschil is de zon en Essie dus ook al om 5 uur wakker! Nou ja wasje gedaan, boekje lezen en om 9 uur met de auto naar de stad om m ergens in oost te zetten zodat ik met de Ferry de stad in kan. Ok het was even zoeken en mijn auto staat niet op de p&r wat handiger geweest was maar ik ben er! De straten hier zijn allemaal one way en het is hopeloos om eraf te komen, zeker wanneer ik weer eens een afslag gemist heb (bijrijder gezocht!)  en ik dus ergens wil draaien wat dus niet kan). Op de Ferry een aardige jongen ontmoet uit nieuw Zeeland die hier pas woont en even koffie mee gedronken. Daarna queens street ingelopen en in een koffietentje gratis wifi! Yeah Skype tijd! Ik bestel een spider, een cola light met vanille ijs. T ziet er niet uit maar smaakt wel lekker. Je moet toch eens wat proberen....
Na de Skype met Annet de brug over naar south bank daar rondgelopen. Langs het stadsstrand waar iedereen geniet van de vrije zaterdag en t mooie weer. Via een loopbrug weer terug naar de noord kant om via de botanische tuin weer terug te komen bij riverside. Ik loop via een andere straat weer terug om wat te lunchen/dineren (ivm de prijzen heb ik mijn maaltijden teruggebracht tot twee, ontbijt en late lunch/vroeg dinner en twee sinaasappels, Omdat ik t e weinig groenten eet en dus alweer een koortslip heb). Dan pak ik de veerboot en ga lekker over de rivier varen, ik ga expres de verkeerde kant op tot het eindpunt en weer terug naar t park waar ergens mijn auto stond. Ik vraag een dame de weg terug en redelijk makkelijk zit ik weer op de 3 terug naar de camping. Al lijkt de terugweg wel een stuk langer... Maar ik rij in een keer goed! Yeah! 
Zondag ben ik weer vroeg wakker. Pak mijn tentje in en eet mijn yoghurt. Om half 8 rij ik de camping af en na een officiële klacht (36 dollar per nacht en niet eens water bij de tent en 5 minuten lopen voor de wc) rij ik de 1 op richting t noorden. Na een innerlijke tweestrijd besluit ik toch naar Australian zoo te gaan, het park van Steve Irwing, THE crocodile hunter.... Ik vond het erg leuk alle dieren die in Australië in het wild voorkomen bij elkaar te zien. (koalas, binturongs, cassowaries, dingos, echinas, wombats, kangoeroes en walibis, kookaburras, tasmanian devils,  en vele soorten vogels en hagedissen en varanen). De ruimte voor de dieren was erg groot. Nieuw was Afrika met een witte neushoorn (terwijl die altijd in groepen leven...) giraffen en zeebra's ik kon er niet van genieten. Ook de tijgers heb ik niet gezien. De drie olifanten waren geweldig. Ze hadden t hek van hun bad losgemaakt en waren heerlijk aan t badderen totdat t voedertijd was. Kinderen mochten om de beurt voeren, niet om aan te zien dus ik ben weggegaan. Op zich was de dierentuin ok maar ik vond dat de verzorgers veel te veel contact met de dieren hadden en dat de bezoekers de kangoeroes koalas en zelfs de reuze schildpadden tegen betaling konden aaien gaat echt te ver. Hoe leren kinderen dat ze de dieren in t wild met rust moeten laten, niet moeten aaien en zeker niet moeten voeren? Een groot dilemma. Om 14.15 ben ik weg gegaan. En op zoek naar een nieuwe camping vlak bij Noosa. Ik kreeg zowaar korting omdat ik alleen reis yeah! Helaas geen gratis wifi, maar na een verkoelende zee partij met de dove kampeer vereniging (jawel) op naar de gratis wifi van de mac D. Na een uurtje weggepest door de muggen terug naar de camping (dit plaatsje heeft meer dan 200 rotondes!) en ik wil mijn tent in als de buurman vraagt of ik goed ben gesetteld en voor dat ik het weet zit ik aan de wijn met aardbeien erin en lamskoteletten met sla bij de buren! En salade! Wauw voor mijn gevoel weer eens een echte maaltijd sinds ik in Australië aankwam. Wat zijn het toch vriendelijke mensen hier. Ze wilde me nog dekens meegeven voor de nacht maar ik heb mijn heerlijke slaapzakje en weer stroom (ipad en batterijen opladen) en morgen weer thee bij t ontbijt! Top! Slaap lekker!
Maandag. Het werd koffie bij het ontbijt en een stoel die Peter persoonlijk kwam afleveren! Wat een luxe! Geboekt voor fraser island bij de receptie voor morgen en nu op naar Noosa heads NP. Een wandeling van 7 km in 2 uur misschien iets meer. Heen langs de zee en terug door de jungle en rainforrest. Een erg mooie wandeling. Helaas geen koala en varaan gezien maar wel veel vogels en bijzondere planten. Terug bij de auto lekker naar t strand geweest een paar uur waar ik toch wel flinke last van mijn benen had! Maar goed ik blijf lopen! En nog even in zee geweest ook. De temperatuur van t zeewater wordt beter. Het is al niet meer zo koud als in Miami aan de goldcoast. Na een verfrissende douche aan t strand op naar de Mac D voor even een gratis internet momentje dus even Skypen met Annet. Die ik natuurlijk prompt wakker maakte, nogmaals sorry babe! Terug bij de tent snel wat kleren in de was en lopend naar de golfbaan aan de overkant van de weg om wilde kangoeroes te zien! En ja hoor er liepen er twee! Ik mocht van de dame achter de bar de baan op om foto's te maken maar ik durfde niet te dichtbij... Ook de camping buren waren er en het was even een gezellige middagborrel (bijna de zaterdagmiddagborrel!) terug met de auto en nu lekker in mijn tentje want morgen vroeg op!
Dinsdag. Wat een onrustige nacht. Veel wind en mijn bed uit om de buiten te t weer vast te maken. Dus 5.15 op was geen probleem. Ik had de vogels om 4.30 toch al gehoord! Naast mijn tent denk ik! Maar goed douchen en spullen pakken  en om 615 worden we bij de camping afgehaald. En naar een parkeerplaats gebracht waar nog anderen wachten op de 4x4 touring carbus voor 18 personen. Ik mag voorin zitten! dan op pad, eerst met de ferry richting Noosa noord en via het strand naar rainbow beach alwaar prachtige gekleurde zandduinen zijn. Gekleurd door verschillende mineralen. Rood geel en oranje en samen met blauwe lucht, jade achtige zee en  groene planten een echte regenboog dus. Erg mooi! Daar doen we ook koffie met een lekkere koek. Dan rijden we verder richting Fraser eiland. Het grootste zand strand ter wereld en staat op de unesco wereld erfgoedlijst. Voordat we de ferry opkunnen moeten we eerst de bus uit het mulle zand duwen! dan vervolgen we onze weg over 45 km strand. Het is werkelijk spectaculair en omdat het erg waait is de zee nu ook extra ruig. Een deel van het strand mag ook gebruikt worden om te kamperen maar je kan er alleen met een 4x4 komen. Halverwege het eiland ligt het McKenzie meer en daar hebben we een uur de tijd om te zwemmen en van de omgeving en de zon te genieten. Ik heb zelfs nog tijd voor een meditatiemomentje en met de stem van Stefan in mijn hoofd (helemaal goed) klim ik naar mijn boetje. Dan lunchen we in een omhekte omgeving zodat de dingo's er niet bijkunnen (weer geen een gezien) en de chauffeur had de barbie aan voor steak en vis daarbij verschillende soorten salades en vers fruit toe. Wijn bier en fris om alles weg te spoelen. Prima geregeld. Terug in de bus schoot de gedachte vis moet zwemmen door mijn hoofd toen we weer over de hobbelige zandpaden verder gingen. Alsof de dorades met de wijn in een wasmachine zaten. Shacken not sturred. Pfff daar heb ik wel even last van gehad, zeker toen we ook vrij kort daarna een wandeling gingen maken in een stuk tropisch regenwoud. Het was werkelijk wonderschoon. Een kreek met zulk een helder water dat het niet te fotograferen viel. Heel bijzonder! Weer terug in de bus en op naar t strand voor de terugweg. Een beetje haast want we moeten voor het hoog tij bij een bepaalde afslag zijn. Vlak voordat we het strand oprijden komen we een andere chauffeur tegen die zegt dat hij het niet gaat wagen met dat zand en die wind. Onze chauffeur rijdt gewoon door. Ik zit nog steeds voorin en heb er geen goed gevoel over, we rijden aan de duin rand en de zee is slecht een 2-3 meter van ons vandaan. Er zijn jaarlijks veel auto's die door het hoge tij overspoeld worden.... Ik moet vertrouwen hebben in de chauffeur die dit 5 dagen per week doet. Als een mantra herhaal ik dat steeds voor mezelf. Een half uur voor de vloed loopt de bus vast en moeten we duwen. Dan lopen we een tweede keer vast en moeten we tot de volgende kreek lopen, ruim een km door het mul! De bus staat daar als we daar aankomen met koffie thee en frisdrank! Wat!? Pauze? Maar het wordt zo vloed! Blijkt dat we daar twee uur moeten wachten totdat de waterstand weer afneemt.. Tja sta je daar! Het uitzicht is spectaculair en iedereen maakt er maar het beste van. Na ongeveer een uur verschijnen er nog 4 bussen en danom 5 uur eindelijk gaan we het weer proberen. Pet af voor de chauffeur want het is superzwaar rijden en na een aantal adembenemende momenten komen we eindelijk bij de oprit waar een aantal van de andere bussen ook vast komen te zitten! Uiteindelijk is iedereen los en door zodat we naar de ferry kunnen op een verschrikkelijke bobbel en kuilen weg. Gelukkig wacht de Ferry op ons omdat we veel te laat zijn en de dienst eigenlijk al om was. Dan worden we al varend getrakteerd op een spectaculaire zonsondergang! Weer om de wal pakken we nu de asfalt weg terug en om 20.00 worden we weer bij de camping afgezet. Ik haal bij de benzinepomp een noodlesoepje en mag gratis heet water tappen (no worries mate!)  zodat ik toch nog iets van warme maaltijd naar binnen krijg! Dan duik ik meteen mijn bed in ik heb het koud en zal zo goed slapen. Oordoppen in dan hoor ik de wind en de vogels morgen ook niet.....

  • 27 Oktober 2012 - 12:56

    Danielle Van As:

    Aaaah.....Frasier Island, het klinkt allemaal zo bekend nog in de oren. Zo mooi! Inderdaad is het helderste water niet te omschrijven. Ben stiekem vreselijk jaloers op je!! Ik wil ook weer. Geniet lekker!!
    Veel liefs Daan

  • 29 Oktober 2012 - 09:34

    Anita:

    Wat een verhaal weer. En wat maak je toch veel mee. Het is goed dat je het allemaal opschrijft, is te veel om te onthouden.
    Veel plezier verder! Groet uit een heel nat Nederland :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 18828

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: