Deel 3 autorit door Australië 17-19 oktober - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 autorit door Australië 17-19 oktober - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 autorit door Australië 17-19 oktober

Blijf op de hoogte en volg Esther

20 Oktober 2012 | Australië, Brisbane

Deel 3 autorit door Australië van Sydney naar Cairns. 17-  okt

Na de drukke dag van gisteren lukt het me niet om vanmorgen vroeg op te staan voor de zonsopgang. Wel heerlijk geslapen, goed matrasje! Ik ben nog wel naar t strand geweest om te zien of er bultrug walvissen er waren want t trek tijd en de dag ervoor had een dame ze gespot. Helaas was ik minder fortuinlijk maar heb wel heerlijk aan zee mijn druiven ontbijt gegeten. Daarna tentje ingepakt en op weg naar t warme noorden...
Via een kleine omweg want een weg mag maar een  keer gereden worden dus niet dezelfde weg terug! kom ik op highway 1 richting t noorden ookwel de pasific highway genoemd.  Eigenlijk is het gewoon een grote weg net zoals in Duitsland of Amerika alleen rij ik hier aan de linker kant. Dat gaat me goed af alleen in de bochten willen de ruiten wissers nog wel eens aangaan omdat die andersom zitten (links ipv rechts). Voor de rijbewijslozen onder ons bij ons zit de richtingaanwijzer links....
Maar de rit is mooi ik zie 1 dode kangoeroe onderweg maar geen levende net zoals ik geen koala's zie. Op de aangegeven borden staat dat ik voor de moet uitkijken, maar ik heb ze nog niet gezien! Jammer...
Ong 400 km verder neem ik het laatste stukje de toeristische route en om 16.00 ben ik op de camping in port macquarie. Tentje opzetten, in de supermarkt ontbijt(yoghurt) en avondeten halen (grilkip)  en een hamer dan hoef ik die niet steeds te lenen bij de buren...
Nou nog even op zoek naar wifi.... Dat moet hier toch ergens zijn.....
Donderdag Gelukkig werkt de wifi de volgende ochtend wel zodat ik even rustig met mijn meisje kan Skypen. Altijd fijn. Terug na het douchen krijg ik van buurvrouw Dot een kop thee en een briefje met tips en does voor onderweg. Zo schattig. Ze hebben met me te doen, zo'n vrouw alleen en niet eens een ketel mee voor een kop thee.... Poor sod noemde ze me hahahaha (zoiets als stakker). Ook vindt men het maar raar dat ik geen gps bij me heb! Met kaartlezen kom ik er ook wel, nou jaar het duurt wat langer en je ziet wat meer.... Maar uiteindelijk kom ik er wel. Gelukkig heb ik een prima richtingsgevoel. En als iedereen me allerlei tips en groeten voor onderweg heeft meegegeven ben ik weer onderweg. Nu naar Byron bay. Een goede 413 kilometer. En ik zie het eerste wild, jawel! Twee levende emoes. Hoera! En een grote hagedissensoort (Wouter zal wel weten welke) ik heb een foto gemaakt ter identificatie.  De eerste twee campings zijn aan het strand en dus duur. Ze doen niet aan een persoons plekken en dus taai ik af naar een iets minder luxere camping voor 24 dollar (ipv de 46 op andere plekken). Op zich een prima plek schoon en rustig en een kantine met pizza's kijk! Helaas is het er snachts erg onrustig. En wanneer de buurjongens om 2uur snachts bij de tent terugkomen en dan als een stel pubermeiden nog gaan zitten beppen met bananen en wijn wil bij mij de slaap slecht komen. 
(vrijdag) Ik ben ook alweer om 7 uur wakker en pak mijn tent en auto in. Vraag een kop heet water aan de buurvrouw ( heb nog sterremix) en om 8u zit ik in de auto. Vandaag niet zo'n lange dag want ik wil naar de gold coast met als doel Miami, lijkt me wel komisch. de camping is ook weer duur en de man raadt me aan iets anders te zoeken. Ik ga toch naar t strand en ga heerlijk twee uurtjes van de zon genieten. Om half twaalf ga ik eruit het blijft toch Australië hè met dat gat in die ozonlaag dus voorzichtigheid is geboden! En dus via surfers paradise richting Brisbane. Helaas is in dat surfers paradise net een race wedstrijd begonnen over de weg en kom dus bijna de plek niet door. Met een uur vertraging kom ik om 14 u in brisbane op de camping aan. Tentje opzetten, boodschappen doen in de mall (af en toe is het hier net Amerika behalve dan dat ze links rijden). Terug bij de tent ga ik lekker even zwemmen in het zwembad. En dan is het wel tijd voor een borrel en een happie. Ik kijk even op mijn mob is het pas kwart voor vier! In queensland is het een uur vroeger en is er hier dus geen 9 maar 8 uur tijdsverschil met nl. Dus stel ik mijn eten nog even uit. Ik heb een lekkere primitieve plek. Geen water, geen wifi en geen stroom en de wc is 5 min lopen.... Nou ja t is een kwestie van plannen. 

  • 20 Oktober 2012 - 07:10

    Annette:

    Sterrenmix, moet ik die ook nog meenemen naar Suriname? Ik heb je raincover gevonden. Leeft m'n rugzak/daypack nog? Anders neem ik ook daarvoor vervanging mee naar Suriname.

    Blijf schrijven Lief, dan genieten wij weer mee ;)

    Kus, je A

  • 20 Oktober 2012 - 07:10

    Annette:

    Sterrenmix, moet ik die ook nog meenemen naar Suriname? Ik heb je raincover gevonden. Leeft m'n rugzak/daypack nog? Anders neem ik ook daarvoor vervanging mee naar Suriname.

    Blijf schrijven Lief, dan genieten wij weer mee ;)

    Kus, je A

  • 20 Oktober 2012 - 09:08

    Marlijn:

    Haha ja dat met de ruitenwisser is heel herkenbaar! Toen ik in australie was, hadden we surfers paradise overgeslagen. Veel te druk. Op de markt in brisbane hebben ze een stand met heerlijke chocola! Het doet een druivenontbijt teniet, maar is echt een aanrader.

  • 20 Oktober 2012 - 10:18

    Mickey:

    Wat leuk elke keer weer om mee te lezen. Wauw wat een indrukken allemaal. Haha dat links rijden is even wennen inderdaad.

    GENIETEN!

    xx Mick

  • 20 Oktober 2012 - 10:22

    Bart:

    Heerlijk Es, als ik dat zo lees. Enjoy! Dikke knuffel Bart

  • 20 Oktober 2012 - 10:24

    Bart:

    Wel gaan duiken als je in Cairns bent! Cairns zelf is niet zo spannend, maar het rif... Go for it Es!

  • 20 Oktober 2012 - 17:05

    El:

    Ha Es,
    Lekker klinkt het allemaal, enjoy en big hug from India

  • 20 Oktober 2012 - 17:05

    El:

    Ha Es,
    Lekker klinkt het allemaal, enjoy en big hug from India

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 18833

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: