Deel 3 Indonesië 8-11 oktober - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 Indonesië 8-11 oktober - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 Indonesië 8-11 oktober

Blijf op de hoogte en volg Esther

11 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Deel 3 Indonesië, gili air, en ubud op Bali. 9-11 oktober

Gisternacht viel de stroom uit. Op zich niet erg. Halverwege de nacht echter werd ik wakker want t was erg warm en de fan deed t dus niet. Dan maar de deur van de badkamer open die  ik snachts meestal dicht hou. Er zijn geen muggen maar volgens mij toch andere beestjes die ik snachts liever buiten hou. Zoals de grote lizzard die in Cambodja in mijn badkamer woonde, net als deze trouwens. Nou blijf daar maar.... 
Vandaag weer een prachtige dag. De ochtend op t strand doorgebracht. Eind van de ochtend op mijn gehuurde fietsje naar de duikschool (geen zin om weer te lopen) om de duikfoto's van Masha (de Russische) op mijn iPad te zetten (zie FB voor een indruk) ze heeft ook een paar onderwater lto's van mij gemaakt en een filmp je van een grazende schildpad. Heel gaaf!  Daarna luch en verwoedde Skype pogingen die niet helemaal lukten. Jammer was fijn geweest. Fiets teruggebracht, gepint en de boot voor donderdag geregeld. Ik had al een ticket maar deze survice brengt me rechtstreeks naar ubud. Wel ff jammer van t geld. Maar goed. 
Terug naar de wanderer en smiddags nog lekker van strand zon en zonsondergang genoten. Een heerlijke nasi goreng en "gewoon" rumcola al die vitamines in die pinacolada moet je toch mee uitkijken
Woensdag Smorgens wil ik douchen, geen water. Reden de electriciteit is uitgevallen dus geen stroom geen water (zal wel met een pomp te maken hebben. Dus de was moet maar even wachten en dan maar eerst ontbijten! Na t ontbijt wasje afgemaakt. En dan lekker anderhalf uur de zon in, lunchen, schrijven en lezen en aan t eind van de middag nog een keer anderhalf uur. Kortom zo'n lekker niks dagje. Vanwege fikse wind na t eten lekker filmpje op de kamer (lang leve de iPad!)
Donderdag vroeg wakker. Tas inpakken altijd weer een puzzel en het past er allemaal weer in. Ik zou wel wat eruit willen maar geen idee wat! Maar goed. Tas dus ingepakt ontbeten en na een gezellig duik kletsje met de buurvrouw een Deense die haar eerste cursus doet, loop ik om 10 uur richting de haven. Ik check in en moet vervolgens nog een uur op de boot wachten. Er komen verschillende sneldiensten aan maar t logo staat op de boot dus alles komt goed. Ook wordt er een opstap geregeld waardoor we makkelijker op de punt kunnen stappen en ik ga lekker op t bovendek zitten. Met wapperende haren moeten we eerst nog naar gili taranganan om nog meer passagiers op te halen en dan is t eindelijk richting Bali. Uiteindelijk komen we rond 13.30 aan  bij Padang Bai waar een busje klaarstaat om ons naar onze bestemmingen te brengen. Toeristen transport is verschrikkelijk efficiënt maar er is niks avontuurlijks aan en het is echt niet confortabeler. Dus ik blijf stug Engels praten tegen twee Nederlandse jongens en dan word ik voor t hotel afgezet. Tot mijn verbazing is het vlakbij het hotel waar El en ik zo'n 15 jaar geleden ook hebben gezeten. T rijstveld is helaas weg en ze hebben t redelijk volgebouwd met restaurants en hotels. Er rijden waanzinnig veel auto's op Bali en overal ligt asfalt. De grote markt aan het eind van de straat tegenover het paleis is weg er staat een lelijke schutting omheen en ik moet denken aan die leerling  met teelbal kanker voorwie ik toen die draak heb gekocht en twee dagen ben bezig geweest met afdingen. ( het gaat m trouwens goed hij is biologie docent geworden)
Dus even een kleine trip up to memory lane, ik herinnerde me nog een restaurantje om de hoek bij een sportveld en verdomd dat is er allemaal nog. De weg naar monkeyforrest is lang niet meer zo pittoresk als dat t was maar volgebouwd met fancy restaurants en luxe art shops. Volgens mij is het daar slecht afdingen....
De middag breng ik na de late lunch op mijn gallerij voor mijn penthouse door met wifi! Yeah. Altijd even lekker contact. Ouders, wouter en Annet even 
Gesproken, fijn! Voor mn avondeten ga ik vanavond niet zo ver voor een nasi campur met een grote bintang. T smaakte heerlijk en de tofu was lekker knapperig van buiten en pittig gepeperd (hotlips) ik hou zo van de Indonesische keuken. Ook lang geleden dat ik zelf zoiets gekookt heb... Ik ga t zeker weer oppakken wanneer ik terugben!
Nu ga ik dit posten voor mijn moeder zodat ubud op t kaartje staat en zij weet waar ik zit.
Knufffff allemaal!

  • 11 Oktober 2012 - 15:16

    Gerda:

    Mooi verhaal Esther!! Fijn te lezen. Geniet ervan. Knuffel terug!

  • 11 Oktober 2012 - 16:22

    Anita:

    Het leven staat niet stil, dus ook daar ver ver weg veranderd er wel eens wat.
    Volgens mij bevalt het je wel, het relaxed, nou ja relaxed, leventje. Fijn om te lezen dat het allemaal goed blijft gaan het reizen.
    Veel plezier nog en tot het volgende volgende verhaal.
    Gr Anita

  • 11 Oktober 2012 - 16:22

    Anita:

    Het leven staat niet stil, dus ook daar ver ver weg veranderd er wel eens wat.
    Volgens mij bevalt het je wel, het relaxed, nou ja relaxed, leventje. Fijn om te lezen dat het allemaal goed blijft gaan het reizen.
    Veel plezier nog en tot het volgende volgende verhaal.
    Gr Anita

  • 11 Oktober 2012 - 21:55

    Thera:

    Wat fijn je verhalen te lezen heb bewondering voor je.
    Blijf genieten van alles. Gr.Thera.

  • 11 Oktober 2012 - 21:55

    Thera:

    Wat fijn je verhalen te lezen heb bewondering voor je.
    Blijf genieten van alles. Gr.Thera.

  • 11 Oktober 2012 - 22:28

    Joke De Wit:

    Hoi Esther,

    Ja alles gaat goed met ons! En met jou?
    Kanie was het paar keer vergeten om voor deze blog aan te melden, dus daarom lieten we niks van ons horen.
    Met Kanie gaat het goed op school ( Hij heeft een 10 gehaald voor SDV!).
    En met Noes gaat het ook goed.
    Over mij gaat het ook goed, heb een mooie nieuwe winterjas gekocht! ( Ik laat je het welzijn als je weer thuis bent).
    Yara is weer gelukkig fris en fruitig net zoals Nikkie nog!

    We spreken elkaar snel weer via deze blog!

    Groetjes&Knuffels,

    Joke&Noes&Kanie&Yara&Nikki

  • 20 Oktober 2012 - 16:50

    El:

    Hè Es', op de een of andere manier heb ik me toch niet goed aangemelde voor je blog en dacht dus dat je nog niets neer geschreven had. Wat bijzonder ubut, ik herinner het mij nog goed! Was een fijne reis toen!
    Vanaf nu zal ik je weer volgen, liefs El

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 18840

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: