Deel 3, 5-8 oktober Gili Air, Indonesië - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3, 5-8 oktober Gili Air, Indonesië - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3, 5-8 oktober Gili Air, Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Esther

09 Oktober 2012 | Indonesië, Lombok

Deel 3, Indonesië, gili air. 5-8 oktober

Och jongens wat een feestje. Pinacolada 's van 5-7 en bananepannekoeken voor ontbijt. Mijn hut bestaat uit een veranda met een tafel en twee stoelen en een boomstronk. In de hut staat alleen een bed.aan de achterkant is de openair badkamer. Dus douchen onder de sterren. Wel met koud brak water want er is geen zoet water. De tide is te laag geweest voor de boot om vers water te brengen en het heeft al maanden niet geregend. Promt gaat het natuurlijk de eerste dag dat ik hier ben enorm plenzen, echt zo'n tropische bui. Koppig blijf ik onder mijn afdakje aan t strand zitten want de temp is verder goed. De eilanden die dichtbij liggen kan ik al bijna niet meer zien. Na de bui terug in de hut merk ik dat ik mijn wc papier in de douche heb laten staan.... Gelukkig heb ik nog een nieuwe rol die nu binnen naast mijn bed staat. Die andere laat ik als een memo in de badkamer staan, als t regent wordt het nat!
Ik slaap verrukkelijk onder mijn klamboe met de fan aan, moet zelfs even mijn slaapzak pakken. Heerlijk!
De volgende dag zorg ik dat ik om 10.00 in de duikschool de blue marlin ben. Om 11.30 is er een fun dive en ik ben erbij! Zeepaardjes, zeenaalden en veel prachtige vissen. Een vrouw uit Rusland die in Berlijn woont doet de advanced cursus en na wat informeren geef ik me ook op. 5 duiken waaronder diep en navigeren verplicht zijn. Je mag er 3 specialisaties bij kiezen en ik kies nachtduik, body balace en computerduiken. Meteen om 16.30 is de eerste cursus duik. Leren navigeren. Echt heel gaaf zeker omdat ik de kompas al zo vaak gedaan heb in mijn scouting tijd dat het onderwater echt niet veel anders maakt en het lukt me goed de oefeningen te doen. Ik val s'avonds om 20.0 echt totall  löss in slaap. de tweede cursusdag staan er drie duiken op het programma. De eerste is vroeg en is de diepe duik naar 30 m. Daar moeten we 10 min blijven zitten en een
PAar oefeningen doen. Ik merk geen nitro effecten maar de anderen wel. Dan maken we de duik af en we zien schildpadden!!!!! Wel 2 ik word hier zo gelukkig van! Lunch en leespauze (jaja ik moet echt studeren en vragen beantwoorden!) ik val in slaap boven mijn studieboek net als vroeger.... Maar goed het lukt me om de hoofdstukken voor smiddags en s'avonds af te krijgen en de vragen correct te beantwoorden en dus op naar de middag duik van 14.30 daar ga ik met de computer aan de gang. Mmmm nog steeds erg wazig en mijn Russische buddie is met haar camera in de weer dus ik ben meer bezig haar in de gaten te houden dan met de computer maar goed ook weer een mooie duik met Schorpioen vissen, Lion vis, parende octopussen die van kleur verschieten  en aaltjes die hun koppie boven het zand uitsteken en zodra je er aan komt zwemmen verdwijnen ze weer. Ook murenen worden gespot. (deze opsomming voor Wouter zodat hijj weet wat ikallemaal zie) de Russische dame is s'avonds ziek zodat ik alleen met mijn instructeur op nachtduik ga. Wel zo rustig! En t is prachtig. Er is ook lichtgevend plankton zodra we onze lampen uitdoen en bewegen fluorideert het in het water, geweldig. Lichtgevende vissen en reflecterende vissen. Ook slapende vissen, alles even prachtig. Om 20.00 loop ik kapot terug naar de wanderer en gelukkig om ik een paard en wagen tegen die me tegen woekerprijs wel thuuis wil brengen. Gelukkig weet ikde gewone prijs te bedingen en word ik veilig thuisgebracht alwaar ik na 3 bintangs (kleintjes) en een leuk gesprek met de eigenaar (een australiër die hier op een catamaran woont) in slaap stort
Maandag niet zo vroeg want ik hoef pas om 14.30 te duiken. Dus even internet en lekker lunchje met noodle soup met sambal en kip  in youpybar. Dan naar beneden voor mijn bodybalance. De Boeddha zit gaat me niet goed af maar het door de hoepel zwemmen op buik en rug! Op zijn kop hangen en alle andere oefeningen gaan me goed af. We hebben genoeg lucht om naar een rots te zwemmen waar de schildpadden slapen en we zagen r drie! O wat gaaf!ook Schorpioen vis en een napoleon vis en veel papagaai vissen met hun prachtige kleuren. Als afsluiting de safety stop (3 minuten op 5 meter diep) moet  ik ondersteboven, hoofd onder voeten omhoog doorbrengen. Ik vind het geweldig! En ik ben met vlag en wimpel geslaagd! Yeah ik ben een advanced diver!!! Blij en trots loop ik de 45 minuten weer naar huis en schuif aan bij crazytime waar 2 voor 1 cocktails worden geschonken... Ik boek 2 nachten bij zodat ik pas 11 okt naar Ubud zal gaan. Heerlijk nog even twee dagen strand....kan ik accommodatie regelen voor ubud en de boot erheen..
En we hebben weer zoet water om te douchen, yeah heb je ten minste echt t gevoel dat je schoon bent. Wat een luxe toch hè bij ons, ik denk er eigenlijk nooit zo over na maar na een paar dagen met brak water douchen is zoet water weer een verademing en een luxe! KnuffelS

• 09 Oktober 2012 - 19:46

Carla:

Wat geweldig weer en wat gaaf die foto van jou op FB!! Ik probeer zoveel mogelijk mee te lezen en te beleven. Kijk uit naar je volgende blogs. Dikke kus

Wouter:

Leuk!veel gezien dus.ik hoop voor je dat je ook coelachanten ziet(spreek uit suilakant)xxxxxxxxxxxxxxxxxx Wouter