Deel 3 van Cambodja naar lombok Indonesië - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 van Cambodja naar lombok Indonesië - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 van Cambodja naar lombok Indonesië

Blijf op de hoogte en volg Esther

05 Oktober 2012 | Indonesië, Gili Air

Deel 3 Cambodja, Singapore, lombok dag 13-15, 3-5 oktober

Dinsdag avond, Jaaaaa en Ellis' kwam opdagen en we hebben heerlijk met zijn vieren gegeten, we hadden ieder onze eigen tafel dame mee, ik ben naar het hotel terug gegaan en nog even wat gedronken met Sonja en afscheid van haar genomen. 
Woensdag  lekker rustig aan gedaan. Laat ontbeten. Bezoek aan de massage salon voor een voet, been , arm, hand schouder nek en hoofd behandeling. (Phoe wat een duimen en wat een knopen in die sportieve fiets kuiten). Daarna heerlijk op de witte bank bij de blue pumpkin. Zalig. Nog even de stad in voor wat laatste foto's voor mijn project en dan om 16.00 de tuktuk naar het vliegveld. Lange rijen maar ook die lossen op en er nog tijd voor een parfum douche (echt nodig, ik ruik mezelf en dat kan ik mijn medereizigers niet aan doen) en een koffie, dan lopen naar het toestel en een gezellige vlucht r Singapore. De bagage is er met Een kwartier, de transfer met de bus (ik zit er als enige in) en een uur na de landing sta ik in mijn hotel, daar kan Schiphol nog wat van leren! De wifi in mijn kamer werkt niet en omdat de aerco in de lobby op vriezen staat ga ik lekker op straat zitten Skypen. Edje jarig, vriendinnetje gesproken! Fijn!
Eenmaal terug op mijn kamer een heerlijke douche met zo'n grote douchekop en naar bed. Helaas slaap ik pas om 4.30
Donderdag. Het opstaan is moeizaam na zo'n korte nacht en t ontbijt is verschrikkelijk. De thee is lekker maar t gekookte ei loopt helemaal uit de schil, brrrr. Laat maar. Omdat de wifi t nu helemaal niet meer doet mag ik p de laptop van de eigenaar hotels in lombok bekijken. Er zijn veel dure resorts maar gelukkig ook meer betaalbare guesthouses en ik vind iets voor vannacht en boek meteen voor de komende vier dagen op gili air. Doet me allemaal heerlijk bounty achtig aan... (nu boarden)
Na een prima vlucht ben ik op lombok aangekomen. Wat een cultuur shock. Ineens sta ik in een moslim land waar de dienst weer wordt uitgemaakt door mannen. Hoe anders is dat in Cambodja! Na een stroomstoring op het vliegveld, aanschaf van een visum voor 25 dollar en wat verwarring over de wisselkoers laat ik me voor 200.000 roepia door een chauffeur naar mijn hotel rijden. We scheuren met 80 km/h langs scooterrijders die nu door licht signalen worden gewaarschuwd en geen getoeter meer! Ik heb het gevoel dat we 140 gaan en we rijden weer aan de linkerkant van de weg!  Spannend ritje dus. Maar wel een prima asfalt weg. aangekomen in het hotel boek ik meteen de bus en boot voor morgen en val ik na een verdiend biertje heerlijk in slaap.
Vrijdag. Ondanks de muziek in naastgelegen bar ben ik ik als een blok in slaap gevallen, heerlijk! Ik gooi lekker de tui deuren open en er staat een lekkere bries terwijl het toch warm is. De lucht is hier een stuk minder vochtig, een verademing na de 85-90% luchtvochtigheid van de afgelopen weken. Ontbijtje snel naar binnen want om 8u staat de bus al voor mijn neus. Dat wordt de tweede keer dat ik een bus voor mezelf heb. Dan loop ik de laatste 300 m  naar de boot end dat vinden ze allemaal maar gek.want dan neem je toch minstens de paard en wagen taxi! Maar goe ik neem de public transport naar het eiland en zit weer al enige buitenlander tussen de lokalen. En ze kijken niet eens. Er gaan behalve 25 mensen ook nog liters water, colalight, ananassen, groenten en dozen mie mee naar de overkant. En gelukkig weer geen trappetje om de boot op te klimmen vanuit zee. Ik begrijp niet dat ze die pier niet gebruiken (misschien is die alleen voor de dure snelle boot en omdat ik toch een budget traveler ben pas ik me gewoon aan! )
The Wonderer guesthouse en café ligt aan t westelijke deel van het eiland, niet t beste deel maar wel lekker rustig en de haven is maar 10 min lopen ( al ben ik bij aankomst wel in de paard en wagen gestapt met mijn tas. Mijn kamer kijkt uit op zee en is helemaal van hout en bamboe. De douche bevat zout water want t is hier zo droog geweest dat het zoete water op is. En ik mag weer onder de sterren douchen! Geweldig!  Terwijl mijn was in de een grote emmer zitwaar normaal de wc mee doorgespoeld wordt gebruik ik de lunch op het strand onder een afdakje met kussens en de zee aan mijn voeten. Het waait heerlijk en ik ben er, dit is het bounty paradijs...

  • 07 Oktober 2012 - 12:23

    Ron Visser:

    Supermooi! En zo herkenbaar: "Mister, mister!! You want transport??" Ik heb ooit eens op Trawangan gezeten. Heb je ook zo een fantastisch uitzicht op Lombok/Bali met de vulkaan op de achtergrond? Priceless...
    Fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Go for it, girl!

  • 07 Oktober 2012 - 12:33

    Kees:

    Mooi, en inderdaad: herkenbaar!! En Gili Air, oioioi, sweet memories. Nu nog even de rest van je blogjes lezen. Enjoy, have fun, S!!! :-)

  • 07 Oktober 2012 - 12:33

    Kees:

    Mooi, en inderdaad: herkenbaar!! En Gili Air, oioioi, sweet memories. Nu nog even de rest van je blogjes lezen. Enjoy, have fun, S!!! :-)

  • 07 Oktober 2012 - 12:49

    Mickey:

    Geweldig! Wat een indrukken doe je op! Neem je wel de tijd ze echt in je op te neen, het klinkt allemaal heel druk! Alhoewel, die foto's van dat bouny-stand.... super!! xx Mick

  • 09 Oktober 2012 - 19:39

    Carla:

    En je volgende blog gelezen :) Ik reis met je mee, maar wordt ook al moe bij de gedachte wat je allemaal op een dag doet ... hoop ook dat je echt alles in je op kunt nemen. Wat zul jij lekker dromen 's nachts :) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 18830

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: