Deel 3 Rarotonga Cook Islands 21-24 nov - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Esther leersum - WaarBenJij.nu Deel 3 Rarotonga Cook Islands 21-24 nov - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Esther leersum - WaarBenJij.nu

Deel 3 Rarotonga Cook Islands 21-24 nov

Blijf op de hoogte en volg Esther

24 November 2012 | Cook Eilanden, Rarotonga

Deel 3 Rarotonga, Cook islands 21-23 nov

Woensdag
Weer vroeg op om te gaan duiken. Vandaag heb ik een luxe duik want ik ben de enige klant vandaag en ik ga met de baas duiken! We gaan vandaag ook kijken naar het lood dat ik meedraag want dat is nog steeds niet goed. Ik neem te veel mee, daardoor ben ik te zwaar en zwem ik me een slag in de rondte. Dat gebeurt dan ook in de eerste duik. Na 40 min ben ik helemaal door mijn lucht heen en heeft Sacha nog de helft van de tank over! Ik doe iets niet goed. Dus we halen er nog een kilo uit (8kg nu terwijl ik in Australië met 14 dook!) en ik krijg les in zweven! En het werkt, als we het water uit gaan zijn we tot mijn verbazing al een uur onderwater en heb ik nog lucht in mijn tank over! Hoe gaaf is dat! Ik ben echt heel blij met deze ontwikkeling in mijn duiken! Keerzijde van de medaille, ik heb het verschrikkelijk koud! Omdat ik nu minder zwem beweeg ik minder en produceer ik o minder warmte!
Na het duiken en lunch rij ik naar de receptie om even op internet te gaan, blog te plaatsten en allerlei andere dingetjes.  Ik pak nog even eenstukje back road die een paar  honderd meter landinwaarts ligt en waar geen dure resorts zijn, maar waar de lokale bevolking woont tussen de palmbomen en de papaja's. De rest van de middag lekker in en om t zwembad. Savonds is er een nachtmarkt een stukje verder noord. Dus maar even kijken. Het is niet echtspectacu. Er staan 6 kraampjes en een koffiebus. Bij de kraampjes zijn allerlei lekkere dingetjes te koop zoals currys, gevulde broodjesen zoete dingen. Het is er nog niet echt druk en ik heb ook nog geen trek dus rij ik naar de shipwrek bar. Waar ik onder het genot van een cocktail en de zonsondergang kennis maak met het Canadese kano team. vrijdag begint de Vaka eiva een kano wedstrijd waar verschillende landen aan mee doen. Zo is er ook een hawaiaans master team een groep van  60 ers die de beste roeiers in de wereld zijn! Vrijdag is de openings ceremonie en zaterdag begint het. Er zijn singels en 6 en 9 pers boten. Ze hebben zo'n zij-arm. De Canadese dames zijn erg enthousiast omdat zij alleen op zoetwater meren varen en nu op zee! Woensdag gaan ze het hele eiland rond (zo'n 45 km). Gaaf! Maar even op internet bijhouden hoe de dames het doen!
Als de zon weer achter de horizon verdwenen is en het dus weer dag wordt voor iedereen in Nederland ga ik weer terug naar huis om te koken en lekker een filmpje te kijken.
Donderdag
Vandaag is een vrije dag, geen duiken vandaag! Lekker uitgeslapen. Rustig ontbijten en tot half elf bij het zwembad, dan wordt het te heet om in de zon te zitten, dus goed inspuiten en op de scooter het eiland rond. Het eiland is 32 km in omtrek en ik doe er op mijn gemak 2 uur over om rond te rijden. ( het kan in een uur maar ja waarom die haast.) ik stop bij verschillende plekjes om te kijken en of foto's te maken. Bonte begraaf plaatsen met tombes omdat de grond te hard is om in te graven, prachtige zee doorkijkjes met de meest fantastische palmbomen. En dit zou best wel eens een plek kunnen zijn waar mijn palmboom staat! Leuke winkeltjes en ik lunch bij Apii een tentje in het dorp  vlak bij de airport. Heerlijke tonijn in cocosmelk en chili mmm. Dan het laatste stuk weer terug naar de hut nog zo'n 15 km. Na een zwembad onder de parasol break ga ik nog snorkelen in zee. Dat is dus gewoon de straat uit lopen en dan hup de zee in. De meest mooie vissen voor de deur! Nou ja bijna. Met het eten maakt ik me makkelijk af met een tosti en kruip eens lekker vroeg in bed, nadat ik eerst weer een kakkerlak gesprayd heb. En die ging me er toch van door! Rennen de keuken door de gang in en gelukkig links af de badkamer in (ipv rechts mijn slaapkamer) anders had ik toch mooi niet in dat bed gaan liggen. Een nachtje geen tanden poetsen kom ik wel overeen...brrr
Vrijdag
Met 4 mannen en Kris het water in vandaag.echt van die mannen met top gear, dure duik computers, messen, geavanceerde apparatuur! De mijne is langer dan die van jou, een beetje dat sfeertje. Overal geweest alles al gezien, zucht! Dan wanneer iedereen klaar zit om het water in te gaan werken twee van die dure duikcomputers niet 's zitten ze nog steeds te klooien. Ik heb er genoeg van, zeg dames wanneer we uitgekletst zijn zullen we dan maar?ze kijken me aan en gaan dan snel het water in. De duik is bijzonder. We gaan naar een dropoff, dat wil zeggen dat we naar de rand van het rif gaan en daar duikt de muur naar beneden de diepte in. We moeten goed in de gaten houden dat we niet te diep gaan (max 25 m) en ik heb het André Kuipers gevoel, dat ik boven de wereld zweef! Het rif loopt ook een beetje rond af net als de aarde en ik heb een into space gevoel. De mannen zwemmen echt snel zodat er weinig tijd is om te kijken. Ik maak mijn eigen tijd en ze wachten maar op me. Zo zie ik dan ook de schildpad die sierlijk om hoog zwemt. Genieten!
De tweede duik gaat juist richting land en is een smalle doorgang tussen het rif waar de boten altijd doorheen moeten laveren. Het is een soort Grand Canyon. We gaan ook door een smal tunneltje echt supergaaf. Ik spot een lionfish die nu eens niet ergens verstopt zit maar in al zijn glorie tussen de rotsen zwemt! twee heerlijke duiken. De eerste 60 en de tweede 55 min. Ik heb de les van woensdag goed in mijn oren geknoopt en ga nu steeds als laatste met de instructeur het water uit! Cool.
Smiddags een beetje relaxen onder de parasol bij het zwembad. Om 17.30 met Trish van het duikcenter naar sunset bar voor een paar cocktails (wauw, beetje sterk) een mooie zonsondergang endaarna een hapje eten in de Kikau hut. Trish komt uit nieuw Zeeland, is getrouwd met twee kids en staat op het punt haar leven om te gooien en hier op het eiland te gaan wonen. Nu nog alleen maar manen kids komen in januari! Zo gaaf! Aangezien zij nu ook alleen op pad is is het ook voor haar heerlijk even de avondje girls night out en lekker kletsen. Voor het eerst rij ik in het donker op mijn scootertje over het eiland.de lucht is vochtig en koel. Voor me rent een rat de weg over. In de hut ga ik nog een keer de strijd aan met een kakkerlak. Morgen bij het tas inpakken goed alles uitschudden....
Zaterdag ochtend
Tas is uitgeschut en ingepakt. Alles past er weer in. Alles bij resort afgeleverd. Vanmorgen de market over geweest. Pfff te heet en al die dansende mensen. Op brommertje terug voor wifi. Vanmiddag bij zusterhotel aan t strand en zwembad om vanavond door te vliegen naar LA.ach ja op weg naar nieuwe avonturen (en hopelijk minder kakkerlakken!).

  • 24 November 2012 - 23:09

    Annette:

    Heerlijke lectuur toch weer om over 'n over 'n overnieuw te lezen!
    Kussss je A

  • 25 November 2012 - 15:36

    Ron Visser:

    Ach Esther, ik vind het zo mooi om dit allemaal te lezen. Ik voel de lome warmte van de tekst spatten. Wish I was there. You lucky girl, you! Blijf genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Actief sinds 23 Sept. 2012
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 18780

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2012 - 16 Januari 2013

Een wereldreis in drie delen

Landen bezocht: